Програма реалізації проекту "ЕОІП"

ПАСПОРТ ПРОГРАМИ

Назва програми - шкільна цільова „Програма створення єдиного інформаційного простору у 2013-2019”.
Розробник – Комунальний заклад Запорізький навчально-реабілітаційний Центр „Джерело”. Вчитель інформатики.

Мета програми - створення в школі-інтернаті „Джерело”  інформаційного середовища; включення школи в єдину освітню інформаційну систему, що забезпечує: створення у школі інфраструктури інформатизації загальної освіти дітей та підготовку педагогічних кадрів.

Завдання програми:
- розробка та реалізація плану підвищення кваліфікації та перепідготовки педагогічних працівників школи та адміністрації;
- впровадження в роботу адміністрації школи програмних продуктів, що забезпечують автоматизацію робочих місць, формування електронних баз даних, електронного документообігу та ін.;
- виділення в комп'ютерному класі робочих місць „вільного доступу” для зайнятості педагогів та учнів з програмовими продуктами, ресурсами Інтернет, електронними навчальними матеріалами, електронними засобами інформаційно-технологічної підтримки та розвитку навчального процесу;
- виділення в комп'ютерному класі робочих місць „вільного доступу” для навчання і роботи дітей з особливими потребами (діти-інваліди);

- організація дистанційного навчання школярів, в тому числі, обдарованих дітей за поглибленими та розширеними програмами.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
(Зміст проблеми, аналіз ситуації)

1. Нові цінності освіти в умовах інформаційного суспільства.

Згідно з Державною цільовою програмою впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» (постанова Кабінету Міністрів України №494 від 13 квітня 2010 р.), листа МОНМСУ № /9-493 від 24.06.2011 «Щодо організації навчання вчителів з використання інформаційно-комунікаційних технологій», наказу ОблУОН ЗОДА від 12.07.2011 № 536 «Про продовження реалізації Регіонального освітнього проекту «Формування та розвиток ІТ- компетентності вчителів». У навчально-виховному процесі Центру започатковано „Програму впровадження інформаційних технологій у 2011-2014 н.р.”.
Серед загальних тенденцій світового розвитку, що обумовлюють необхідність суттєвих змін у системі освіти, відзначає «перехід до постіндустріального, інформаційного суспільства, значне розширення масштабів міжкультурної взаємодії, у зв'язку з чим особливу важливість набувають фактори комунікабельності і толерантності.
Інформаційне суспільство - це суспільство, в якому інформація і рівень її використання істотно обумовлюють перспективи економічного розвитку та економічних змін, а також якість життя, у результаті чого формується нове інформаційне свідомість.
Безперервна освіта (підвищення кваліфікації) в інформаційному суспільстві включає два аспекти:
1. Формування електронної грамотності. (Діти нового, комп'ютерного покоління, згідно зі спостереженнями вчених, здатні прочитувати в день до 8 книг по 300 сторінок кожна не тільки в результаті освоєння швидкочитання, але, насамперед, завдяки комп'ютерним технологіям ущільнення та графічної подачі інформації).
2. Формування духовно багатої особистості. Тільки висококультурна, духовно багата людина здатна до самостійної творчості і високоякісної роботи. Тільки той менеджер може успішно керувати людьми, використовувати найкращим чином всі резерви «людського фактора», який усвідомлює складність людської психіки, розуміє внутрішній світ оточуючих його людей, керується чіткими моральними критеріями.
Система підвищення кваліфікації та перепідготовки займає гідне місце в інформаційному суспільстві у зв'язку з небаченою динамічністю розвитку цього суспільства.
        Таким чином, інформаційне суспільство висуває більш високі вимоги до всієї системи освіти, включаючи всі її етапи.
Таким чином, специфіка інформаційного суспільства та перехід до нього товариства, обумовлюють необхідність суттєвих змін у системі освіти.
У зв'язку з цим, на етапі зародження і розвитку інформаційного суспільства, слід виділити наступні завдання освіти:
1. Розвиток багатовимірної, різнобічної духовно багатої особистості, здатної до самостійної творчості і високоякісної роботи.
2. Виховання особистості вільної і відповідальної, здатної постійно в процесі життя здійснювати вибір з широкого спектру (у політиці, культурі, праці, споживанні ...) і нести за нього відповідальність.
3. Формування особистості, метою якої є найбільш повна самореалізація внутрішнього особистісного потенціалу.
4. Виховання самостійної особистості, яка розраховує в житті тільки на власні сили, можливості, працездатність.
5. Формування особистості, не тільки готової до постійних змін життя (місця проживання, роботи, професії, способу життя).
6. Розвиток особистості, здатної до активної роботи в колективі, готової виконати в тимчасовій творчій групі будь-яку функцію (від підлеглої до лідерської), відкритої до продуктивного діалогу.
7. Вироблення в учнів не тільки навички самонавчання, а й прагнення постійно вдосконалювати власні знання, вміння, навички, потреби до безперервної самоосвіти.
8. Освіта фундаментально підготовлених учнів, що в перспективі дозволить на цій базі (на основі багажу фундаментальних наук) адаптуватися до нової техніки і винаходів, а при необхідності змінювати професійну орієнтацію.
9. Розвиток інформаційної культури учнів, причому не статичної, а динамічно розвивається, вдосконалюється.

Комментариев нет :